En helg i Umeå

Tänkte berätta lite om min helg i Umeå, kommer bjuda på lite bilder som är något fula då de är tagna med mobilkameran och ofta i rörelse så det blivit oskärpa men vafan de duger. ;P
 
I fredags så hoppade jag på tåget i timrå vid 09:23 eller något, i härnösand fick jag även sällis av Nita som hoppade på tåget så vi satt där och pratade och hade det trevligt.
Vi var väl framme runt 12:30 ungefär så då mötte Linnea upp oss så drog vi hem till henne och dumpade lite grejer innan vi gick ner på stan en sväng och kikade samt handlade lite mat och mötte upp Ella som kom med bussen lite senare mot kvällen. :)
På kvällen blev det taccomys sedan gick vi och hälsade på Johan en sväng som bor alldeles neranför så det var trevligt. :)
Linneas "fina" kakor som hon bjöd oss på, de var iaf väldigt goda. :D
 På lördagen så gick vi på stan, jag handlade ingenting förutom på systemet inför kvällen då. =)
Så på kvällen så gjorde vi en god kycklingsallad och förfestade lite tillsammans med två kompisar från Linneas skola så det var trevligt. :) Blev lite spel och gotta innan vi drog vidare till ett ställe som hette Corona tror jag.
Där firade vi Linneas födelsedag efter 12-slaget med shots och massa galen dans, kulkul. =)
lyckades bränna mig på plattången, mys!
 
söndagen/igår så var vi lite trött och sega och började därför dagen med julkalendersmys i sängen.
Därefter blev det bakning och städning eftersom Linnea fyllde år och det skulle komma lite folk och fira henne. :)
Så det blev cheesecake och chokladrutor, gott var det iaf. :)
Sedan fick jag och Nita rusa ner till tågstationen för att ta oss hem igen, dock så var tåget inställt så vi fick åka buss, jätte drygt.
Bussen tog 4,5 timme, alltstå 2 timmar mer än vad tåget skulle göra, så kändes jätte drygt och komma hem senare än vad vi räknat med, tur att jag hade Nita som sällskap, och min mobil och musik efter att hon klivit av i Härsnösand.
En najs skylt som Linnea fick av Ella. :)
 
Helgen har iaf varit väldigt rolig, en riktig tjejhelg så det har varit mysigt. :)
Dock så har min mage inte tyckt att det varit lika roligt, vilket resulterade till en väldigt ond mage och till att nästan se höggravid ut, inte bra, få se hur många dagar det tar innan den blir normal, kommer ju spita ut alla mina tröjor som min mage sväller, får väl snart börja gå på mammahörnan på affärerna, ne fy vad illa. :O
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0