Det ska synas att det är jullov.

Att packa för ett jullov kan vara svårt, speciellt då man ska vara borta rätt länge, så det krävdes ju en stor hög med kläder, ett antal mössor, lite skor att variera med och en överfylld STOR nesecär.
2 stora resväskor fylldes och några mindre väskor, höhö men jag antar att det är så det ska vara.
Cyklarna har fått gått i ide nu eftersom de inte gillade sitt kalla täcke som börjat dra sig över dem och vintern har verkligen kommit och landat. I gävle har det snöat massor och inatt/idag har det även snöat en hel del i Timrå så jag lämnade inte mitt Vinterland för inget utan för ett annat vinterland, vilket jag gillar väldigt mycket, jag älskar snö så kan inte annat än att vara glad för detta snöfall, men snökaos i trafiken är något jag gillar lite mindre och de enda de snackade om på radion hem var snökaoset i Gävleborg och västernorrland så ja vad ska man säga, köer som stoppades så folk började köra i motsatta fil, även pappa hakade på den grejen, man var ju lite orolig att det skulle komma bilar från de hållet men jag antar att de måste ha varit stopp åt de hållet någonstans med, men vi kom iaf iväg från kön lite fortare. På vissa ställen var de kmlånga köer och trafiken stog helt still, av och påfarter på motorvägen var inte skottade och sikten var riktigt dålig på en del ställen eftersom det blev världens dimma va snöröken, lite läskigt att inte se något typ. Men hem kom vi helskinade tack och lov, men det tog ju en aning längre tid än vad de brukar göra.
Så vad har jag hunnit gjort sedan jag kommit hem då? Jo jag hann nästan bara hem så skulle vi iväg igen till Ikea och äta julbord tillsammans med en del av släkten, mormor som bjussa så de tackar man för. :)
När jag kom hem så har jag packat in kläderna i garderoben så att jag fått bort lite väskor, men det känns fortfarande lite kaos här inne på rummet men det kommer väl i ordning någon dag, nesecären får jag packa upp imorgon för det orkar jag inte nu.
Nu ska jag gå upp och prova min julklänning jag eventuellt ska ha på julafton, om jag kan ha den såklart. :P
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zenitha Nordqvist

Hemskt väder att åka i men det var ju lugnt i Timrå i alla fall. XD I Härnösand såg man inte vägen, man såg typ bara huven på bilen. Sjukt läskigt. XD

Svar: ja i Timrå vare lungan, iaf dit jag bo, i centrum va jag aldrig och kollade. :) Tog sig jocke hem igen eller? :)
Elin Andersson

2012-12-01 @ 19:47:54
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/
Postat av: Zenitha Nordqvist

Var lugnt i hela Timrå. I Indal hade de knappt nå snö.
Jadå, de hade först lett om trafiken för personbilar via gamla vägen till Härnösand, lastbilarna fick vänta någon timme extra men då Jocke åkte var det öppet även på "nya". Gick snabbt att åka hem för han. :)

Svar: vilken tur då. :) heheh
Elin Andersson

2012-12-02 @ 09:38:43
URL: http://nitashundvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0