skolstart

Då har första skoldagen på termin 3 startat och det känns väl rätt så bra faktiskt, jag är peppad inför denna kurs, den verkar jätte rolig och jag hoppas såklart att mina förväntningar om att ha roligt ska kunna uppfyllas. Dock så var jag väldigt trött idag och även många fler verkade trötta, kanske efter nollningens festligheter men kanske också efter lite sömn och tidig morgon. Idag fick vi först gå runt på olika stationer där vi fick testa på lite slöjd, göra en animerad film och se någon konstig väska som jag inte riktigt förstog innehållet och allt med, innehållet i väskan var tydligen inspirerad från en skräckfilm, och jag vet inte... Om själva ursprunget kommer från en film och man inte kan visa filmen för barnen för att den är alldeles för läskiga för de så känns det på något sätt fel att jobba med den där väskan, iaf vad jag tycker men kanske är någon som gillar den och har god fantasi nog att komma på bra saker med den. Annars på eftermiddagen gick vi igen kursplanen litegrann och fick träffa våran mentor för kursen som verkade helt okej, rätt trevlig tror jag, men det visar sig ju alltid efter mer riktiga lektioner.

Vi blev indelade i små grupper och ska göra en fältstudieuppgift ute på olika kulturställen, så min grupp ska på kulturskolan som jag inte har en aning om vart den ligger men tur att google finns om inte de andra i min grupp har någon aning. Iaf så ska vi dit och fråga frågor och ta reda på massa saker sedan sammanställa det i en rapport och redovisa för de andra, får hoppas att det blir roligare än vad det låter iaf.

 Nu är jag hemma iaf, fick sluta lite tidigare och eftersom jag inte hade någon ove på mig till andra (dum nog att "glömma" den) och jag orkade inte cykla fram och tillbaka för att byta om och se på summergames så stannade jag hemma och väntar på kvällens aktiviteter istället. Och eftersom jag lagt upp lite scheman för er här på bloggen under tidigare dagar så tänkte jag faktiskt göra det nu med.

 

Ikväll väntas :

ca 4-5 tiden - Förfest uppe på Sätra i sina phaddergrupper

 

21:12 - Samling vid paviljongen

 

ca 22:00 - intro RödaBARacken

 

Och ikväll är jag nykter phadder och kommer alltså att nås på mitt vanliga nummer. :)
Och sen tror jag att mr. Kamera får hänga med som min dejt ikväll också så min nollningsmapp på Facebook kan fyllas på. :)

Bjuder på dagens outfit. =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0