Nollningsstart

Igår startade nollningen med en phadderutbildning som handlade bl.a. om lika behandling, alkohol och hjärt och lungräddning. Dagen var lång men en del saker var ganska givand/lärorikt att höra, speciellt hjärt och lungräddningen även om jag redan kunde framstupasidoläge och sånna saker, men alltid bra med repetion. :)
Fick min fina ove, eller ja den kommer bli fin då jag pyntat den lite, också köpte jag det sk. nollebanden som gör att jag kommer in på alla festställen under nollningen + höstterminens kåravgift, alltid najs.
 
Efter phadderutbildningen så hade vi kort tid tills oveinvigningen började, så jag och Ingela drog hem till mig och köpte hem pizza och fixade oss lite innan vi drog till paviljongen som ligger vid skolan där själva oveinvigningen skulle hålla till. Det fula var att vi var tvungen att ha oven helt uppdragen och igenknäppt tills vi blivit invigda så man kände sig sjukt ful på vägen dit, man kände sig lite som en bonde blandat med en bilmekaniker, bosse bildoktorn eller något, just för att vår ove är blå och sånna har ju overaller i blått. :O
På Oveinvigningen så fick vi bl.a. göra en liten tävling där det ingick irlänsk julafton, doppa ansiktet i en hink med vatten för att försöka få upp ett äpple med munnen, typ omöjligt, och kan säga att det var inte kul att vara tjej med smink på när man gjorde den grenen och sedan skulle fortsätta med att få upp en sockerbit med munnen i en skål med mjöl, kan säga att man blev vit och kladdig över hela ansiktet och lite av håret. Sedan skulle man vidare och försöka få i ett långt colasnöre med bara munnen som kändes som flera meter långt och slutligen äta ett digestivekex och sedan vissla. Det var ju roligt men hade man vetat att man skulle se ut som ett vitt spöke efteråt så hade man nog inte sminkat sig så mycket kanske, det är tur att skolan ligger alldeles bredvid så det gick att tvätta av sig lite där. :P
Känns fint att efter första dagen så har man mjölfläckar på oven och eftersom att de "gamla" phaddrarna var tvungen att hälla öl över oss innan vi var helt klart invigda så luktar den ju finfint också, och vi får inte tvätta den.. :xD

Aja iaf så fortsattes kvällen på Baracken för lite party, riktigt trevlig kväll och var kul att träffa alla igen. :D
Idag har vi ingenting förän klockan 16:00 så idag är det en fixa ove-dag så nu har jag börjat litegrann men det kommer ju att ta lite tid med alla bokstäver och grejer jag ska ha på, ni får väl se en bild senare då jag är klar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0