Idag kockar jag.

Idag är det jag som är kocken i huset och då får det bjudas på något enkelt, jag är ingen matexpert som har tid och lust till att göra någon lyxmiddag så jag gör något som jag är enkelt och som jag vet är gott, så idag bjuds det på kycklingenchiladas. :D
 
Det är både enkelt och gott så tänkte faktiskt bjuda på det receptet till er. 
 
Kycklingenchiladas i ugnen!
Det du behöver är :
* Creme fraiche, jag hade 5 dl nu men det beror alldeles på hur mycket fyllning du hade tänkt att göra.
* Taccosås av valfri smak och starkhet, jag gillar vanliga mild bäst, men eftersom det bara fanns halva burkar av den vanliga och av den med ananas i så fick det bli en liten mix av de två idag.
* tortillabröd, så många enchiladas du hade tänkt att göra. 
* Kyckling, jag brukar använda mig av salladskyckling eftersom de redan är färdiga så slipper man steka och hålla på innan.
* en bunke
 
Såhär gör du:
Börja med att hälla i creme fraiche och taccosåsen i en bunke och rör om, lägg sedan på en hög kyckling på tortillabröden och häll sedan över en klick av fyllningen du nu har i bunken, ta så mycket du vill ha, jag brukar ösa på rätt mycket beroende på hur många jag ska göra, det är gott med mycket smet!
Sedan är det bara till att vika ihop de, vik in alla kanterna och lägg de på plåten då du är färdig.. 
Toppa sedan med riven ost och skjuts in i ugnen..  och ett tips kan vara att ha bakplåtspapper om du inte orkar stå och göra ren plåten från ost sen. :P 
 
Ugn : 220
Så enkelt är det, då är det bara till att hacka grönsaker om man vill ha det till och äta!!! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0