Läskig promenad.

Idag har det varit lite av en slappar dag, mjukisbyxor, helt ofixad och tv typ. :P
Gick på affärn en sväng för att köpa yougurt men råkade få med mig en chokladkaka hem också, men jag minns inte när jag åt en riktig marabou chokladkaka sist så ni ana inte hur gott det var, så antar att det fick det vara värt.:P

När det började bli skitprogram på tv och vädret var rätt hyfsat så gick jag ut på en promenad.
Men den var lite smått läskig endå, stannade till på det jag kalla för utomhusgymmet och helt plötsligt började det krylla av trollsländor, dom flög där runt runt och var riktigt äckliga så skyndade mig därifrån och vips som det var har man en slingrande orm framför fötterna istället, och jag var ju inte berädd på det så hoppade till och råkade skrika till lite. Tur det inte var några andra där just då så man slapp skämma ut sig. HAHA. xD

Kort därpå kommer en gubbe fram och börja prata, och eftersom han tydligen skulle åt samma håll som mig så gick han och pratade med mig, och han hade ju varit och ätit lunch på något ställe som tydligen ska vara väldigt bra så han bah : ja om vi möts någon fler gång så kan jag ju bjuda dig på lunch där.
Man bah : eeeh njaaae. Inte vill väl jag ha gubbar som vänner, och även fast han var trevlig och så, så vill jag inte äta lunch med en gubbe, ne fy, yngre folk får komma och snacka med mig istället tycker jag.

Tog tid hur lång tid det tar att cykla till skolan oxå, 7 minuter tog det så då kanske man inte måste kliva upp så tidigt längre, som förut då man behöver en timme på sig att göra sig klar, en halvtimmes gång ner till bussen och ja en viss busstid också innan man var framme.
Riktigt skönt att slippa det nu, och apropå skolan, så börjar jag min första dag imorgon och det känns ganska kul och spännande, är inte alls närvös än, men kanske blir det imorgon när man väl stå där utan för den stora byggnaden och ska in genom dörren.

Ikväll hade jag tänkt att försöka klura ut vad jag ska ha på mig imorgon,för det har jag ingenaning om och man vill ju alltid se lite bra ut första dagen på jobb/skola eller liknande.
Sedan tänkte jag ta bort det fula nagellacket jag har nu och måla om naglarna och även lägga på en ansiktsmask så huden blir mjuk och fin. =)
Är assugen på vindruvor och nötter men ska ju inte köpa massa saker,så får väl försöka att låta bli då. Fast det vore ju bra gott. :o

Fick iaf en tidning på posten idag från mamma, tack så mycket. <3 :)
Nu har jag något att läsa iaf.


Kommentarer
Postat av: Marlene Andersson

Lycka till i morgon nu och hoppas att du får en bra dag på din nya skola..



Var ju kul att få skicka lite post till dig,, alltid kul att få nåt annat än räkningar som kommer att komma framöver.



KRAM Mamma

2011-08-23 @ 22:35:12
Postat av: nita

Jag ska nog ta och skicka nått roligt brev eller nått framöver så du inte bara får räkningar. Räkningar är ju så tråkiga. ): Och brev är underskattade. Hur kul som helst ju att få brev! o:

2011-08-24 @ 00:59:03
URL: http://timetostop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0